Reklamų dailininkė: tai lyg mini interjero kūrimas, tik su daug paslapčių

Eglė Skuodaitė, nuotr. iš asmeninio albumo

Eglė Skuodaitė, nuotr. iš asmeninio albumo

Kitą kartą žiūrėdami reklamas ar filmą atkreipkite dėmesį į detales. Visas jas sudėlioja ir bendrą harmoningą vaizdą sukuria reklamų ir kino dailininkai. Girdėjote apie tokius?

– Egle, gal gali papasakoti, kas iš tiesų yra reklamos ir kino dailininkas bei ką jis/ji daro?

Eglė Skuodaitė: – Reklamos ir kino dailininkas yra žmogus, atsakingas už klipo vizualinę išraišką. Jis tiesiogiai bendradarbiauja su režisieriumi bei operatoriumi, nes reikia įgyvendinti režisieriaus pagrindinę idėją, o kadangi ekrane vaizdas jau matomas po postprodukcijos ir su galutiniu apšvietimu, tam reikia nuolatinės operatoriaus konsultacijos. Tai susiderinęs, dailininkas jau gali įgyvendinti sprendimą.

Taigi iš esmės dailininko darbas prasideda nuo pirminių reklamos scenarijaus užmojų, tuomet seka derinimas pirmiausia su režisieriumi, tada su klientu. Kai būna gautas patvirtinimas iš visų pusių, prasideda dailininko kitas etapas – daiktų ieškojimas, jų gamyba, idėjos įgyvendinimas, savo komandos surinkimas (nes vienas viso darbo jokiu būdu nepadarysi).

Filmavimo metu reikia akylai stebėti vaizdą ekrane, sekti tęstinumą, pasižymėt, kur stovėjo puodelis, kiek sulčių stiklinėje išgėrė aktorius ir t.t. Dažnai filmuojama iš kelių skirtingų rakursų, o veiksmai vis kartojasi.
Na, o po filmavimų vėl seka nelengvas darbas – viso sukurto vaizdo išmontavimas. Filmavimo aikštelė turi likti tokia pati, į kokią atėjo komanda. Taigi, išmontavus, tenka daiktus gražinti jų savininkams, į nuomos punktus ir pan. Galiausiai seka sąmatų skaičiavimas ir visų baigiamųjų taškų dėliojimas. Kad lengviau būtų suprasti, viskas yra lyg tavo bakalauro studijų baigiamasis darbas – nuo idėjos iki įgyvendinimo, tik kitokiu masteliu.

Jogailės Butrimaitės nuotr. iš Gintarės Rakickaitės trumpo metro filmo „Tuk tuk“

Jogailės Butrimaitės nuotr. iš Gintarės Rakickaitės trumpo metro filmo „Tuk tuk“

– Kaip tokio dalyko galima išmokti? Kaip toks darbas paprastai atranda žmones?

– Kadangi šis darbas reikalauja estetinio suvokimo lygiai tiek pat, kiek ir techninių žinių, tai žmonės, baigę meno specialybes, galėtų pretenduoti į reklamos dailininko poziciją. Aš pati esu baigusi daiktų dizainą bei dirbu su interjerais, šios žinios man labai darbe praversdavo. Tai lyg mini interjero kūrimas, tik su daug paslapčių (kurių žiūrovas niekada ir nesužino).

Žinoma, reikia susipažinti bei išmanyti ir šio darbo specifiką, todėl dažniausiai yra pradedama dirbti kartu su jau patyrusiu reklamos dailininku, semtis iš jo žinių, daryti įvairiausius darbelius, stebėti darbą filmavimo aikštelėje, kur yra daugybė nerašytų taisyklių, tačiau visi jų privalo laikytis. Šis darbas yra grupinis darbas, taigi tik dirbdamas su žmonėmis gali pasisemti patirties.

– O kaip tu pati atradai reklamų ir kino dailininko profesiją?

– Tai nutiko netikėtai. Dalyvaudama tarptautiniame projekte susipažinau su žmonėmis, dirbančiais toje sferoje, o jie pakvietė prisijungti prie komandos. Tiesa, šiuo metu vėl grįžau prie interjero dizaino projektų, tačiau manau, kad patirtis, įgyta filmavimuose, man buvo labai naudinga, o pats periodas nuostabus.

– Kokių žinių ir gebėjimų reikia norint būti reklamos ir kino dailininku?

– Pirmiausia turi turėti estetinį pajautimą, išmanyti elementarius interjero ir architektūros dėsnius, žinoti meno bei dizaino istoriją. Kadangi darbo metu tenka daug bendrauti su skirtingų sričių specialistais, turi mokėti apginti savo siūlomas idėjas, tačiau lygiai taip pat priimti kompromisus ir atsižvelgti į kitų nuomonę.

– Ar turi profesinę ligą – matai, kas kitose reklamose netvarkinga, iki galo nepadaryta?

– Manau, tai nutinka kiekvienam. Dirbantys filmų ar reklamos industrijoje negali atsipalaiduoti ir paprastai jų stebėti, nes visada kreipi dėmesį į detales, pastebi, kaip puodelis staiga atsiduria kitoje stalo pusėje ar pan.

– Kokios yra geriausios ir sunkiausios tavo darbo pusės?

– Šis darbas, ko jau ko, tačiau tikrai reikalauja begalinės ištvermės ir kantrybės. Filmavimai gali trukti net iki 20 valandų be pertraukos ar gali tekti keltis 3 valandą nakties, važiuoti žiemą prie sušalusio ežero ir kabinti šviečiančias lemputes at medžio šakos. Arba lygiai tai pat gali tekti važiuoti į Kosta Riką ir statyti smėlio pilis ar pilstyti spalvotas sultis į kokteilių taures. Šis darbas tuo ir nuostabus, kad niekada nežinai, kas tavęs laukia ir kur atsidursi.

Giedrė Simanauskaitė

Norite šį tekstą publikuoti savo interneto svetainėje ar tinklaraštyje? Turite pastebėjimų šia tema ar norite pareikšti savo nuomonę? Rašykite mums elektroniniu adresu euroblogas.geras @ gmail.com. Komentarus siųskite lietuviškais rašmenimis, prisegtus kaip „Word“ ar pan. dokumentą.

2 Responses to “Reklamų dailininkė: tai lyg mini interjero kūrimas, tik su daug paslapčių”

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

Galite naudoti bazinį HTML kodą. Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas.

Prenumeruokite šios diskusijos žinutes, naudodamiesi RSS

%d bloggers like this: