Klausimas, paskatinęs verslą: iš kur tokį gavote?

Milda Simanauskaitė ir Karolis Balvočius, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
21 m. Milda Simanauskaitė ir 25 m. Karolis Balvočius dalinasi paslaptimis, kaip tikint idėja ir magija galima savo sukurtais daiktais prekiauti iš Kuršėnų po platųjį pasaulį. Dešimt klausimų ir atsakymų, kaip nuo vieno kompiuterio dėklo-siurprizo prieš metus išsirutuliojo internetinis verslas bei atsirado atstovai Anglijoje, Rusijoje, Austrijoje ir Amerikoje.
– Kas jūs, kas yra „Feel Felt“?
Milda: oi, mes tai du perfekcionistai. Pažįstami su Karoliu esame jau 10 metų, įsimylėję vienas kitas – gal penkerius, o metus kartu kuriame „Feel Felt“ – natūralaus veltinio ir tikros odos produktus, kuriuos gera turėti su savimi.
– Tai nuo ko pradėjote?
Karolis: prieš pat Mildos 20-ąjį gimtadienį buvo pradžių pradžia. Milda nusipirko naują kompiuterį ir jai reikėjo dėklo. Pripaišė gausybę lapų, prisvaigo, o aš paslapčia viską paėmęs nusprendžiau jai pagaminti gimtadienio siurprizą. Viskas atrodė neįmanoma, medžiagos niekada nečiupinėtos, nežinojau, ar siūti mokėsiu, bet noras pagaminti apčiuopiamą ir mielą širdžiai produktą buvo begalinis.
Milda: jei ne Karolio drąsa pirmąjį blyną iškepti vienam, kaip siurprizą, ir jei ne pažįstamų ir nepažįstamų liaupsės bei komplimentai, galbūt „Feel Felt“ projektas ir būtų pasibaigęs vienu vieninteliu kompiuterio dėklu. Tačiau praeivių klausimai gatvėje „kur jūs tokį dėklą įsigijote“ paskatino pasiskolinus pinigų iš tėvų pasiūti keliolika tokių dėklų ir imti jais prekiauti internete. Pradžia buvo pilna pažinimų ir nuklydimų į šoną, tačiau įsipareigojimas skirti visą laiką ir širdį mus atvedė iki to, ką turime dabar – internetinės parduotuvės, įvairiuose butikuose Maskvoje, Austrijoje, Anglijoje ir Lietuvoje parduodamų daiktų.
– Ko ir kiek jums reikėjo, kad galėtumėte pradėti?
Karolis: pačiai pradžiai mums reikėjo daugiau nei turėjome savo kišenėse –net netikėjome, kad pradžia bus taip staiga, todėl pinigų savam verslui iš anksto nekaupėme. Na, kadangi pirmajam išėjimui į viešumą mums reikėjo apie penkiolikos kvadratinių metrų veltinio ir dvidešimties kvadratinių metrų odos, tai pirmų prekių pasiuvimas truputį pakratė finansus. Į pagalbą atėjo pirmieji investuotojai – abiejų mūsų tėvai, kurie idėja nors taip stipriai ir netikėjo, bet vaikams buvo pasiruošę pagelbėti. Jei būtume verslus planavę iš anksčiau, ne taip ekspromtu, būtume apsiėję tik savo piniginėmis, pusę metų pagyvenę kukliau, bet summa summarum viskas išėjo puikiai, nes skolas, net nepraėjus metams nuo starto, jau grąžinome.
– Į kurią šalį jūsų produkcijos iškeliauja daugiausiai?
Nors maloniausia savą dizainą kurti savos tautos žmonėms, turime pripažinti, kad labiausiai natūralia „Feel Felt“ vilna ir oda džiaugiasi Amerikoje, Naujojoje Zelandijoje ir Australijoje.
– Su kokiais iššūkiais susidūrėte?
Karolis: iš pradžių reikėjo labai daug ko išmokti ir suprasti. Per patyrimą, kai kiekviena klaida kainuoja pinigus, greitai visko pasimokai. Perkant odą dideliais kiekiais, pradžioje reikėjo belstis į didžiulių fabrikų duris ir pristatyti save kaip kūrybininkus, o ne išprotėjusius žmones, kurie tiesiog ėjo pro šalį. Būnant tokiems „mažiems ir žaliems“ lengva buvo sudaryti ne tokį gerą pirmąjį įspūdį, tačiau su laiku net ir didžiulės odos korporacijos atstovai pradėjo į mus žiūrėti lygiai taip pat rimtai, kaip ir į „Bentley“ automobilių atstovus, kurie odą perka tame pačiame fabrike kaip ir mes.
– Kuriate jau metus. Kuo galite pasidžiaugti?
Milda: mane džiugina, kai gauname padėkų ir laiškų iš mūsų sukurtų daiktų naujųjų savininkų. Kai mūsų produktus įvertina, komentuoja, mano širdis dainuoja. Tada atrodo, kad tikrai einame teisingu keliu.
Karolis: kovo mėnesį didžiausia internetinių rankdarbių platforma pasaulyje „Etsy“ mūsų parduotuvėlę pristatė kaip „Etsy featured shop“ ir paskleidė žinią apie mus Amerikai ir Kanadai. Tai sukūrė dar daugiau papildomų rinkų ir atidarė duris į pasaulį. Dar labai džiaugiamės, jog ir ELLE planuoja įsidėti mūsų kuriamus daiktus į savo žurnalą.
Milda: na gal dar reikia pasidžiaugti, kad per šiuos metus jau atidavėme tėvams visas skolas. Pradėję nuo dėklų telefonams ir kompiuteriams, dabar jau turime ir kuprinių, rankinių bei piniginių. Matau, jog mūsų prekės tampa vis labiau mėgstamos, o tada ir kūrybinis vėjas ir įkvėpimas dažniau aplanko.
– Ar būna tokių akimirkų, kai kūrybiškumas ir įkvėpimas dingsta? Ką darote tuomet?
Karolis: nors kuriame dizainą ir patys užsiimame gamyba, save vadinti menininkais, kuriems privaloma mūza, vengiame. Esame paprasti žmonės, kurie gamina žmonėms, ieškome patogumo, geriausių medžiagų, o ne gilios prasmės visame kame. Įkvėpimas yra mūsų klientai, todėl jei ir atrodo, kad viskas slysta iš rankų, užtenka paskaityti laiškus, komentarus, kritiką ir pagyrimus, kuriuos rašė mūsų pirkėjai ir nauja jėga toliau kimbame į darbą.
– Kas yra jūsų sėkmės variklis?
Milda: kokybę laikome svarbiausia dėlionės dalimi savo versle. Tai yra geriausias ir nenuginčijamas faktas, kuris prideda pasitikėjimo mūsų prekės ženklu. Stengiamės patys užtikrinti kokybę nuo A iki Z, o šiuo atveju Z yra mūsų dėklo kelionė iki kliento. Jei tik leidžia galimybės ir atstumai, visada produktus klientui pristatome patys. Norime pajausti ir pirmąją emociją ir išgirsti šviežius komentarus apie išpakuotą stebuklą.
– Ką patartumėte savo bendraamžiams, kurie taip pat svajoja turėti savo verslus?
Milda: mažiau galvoti! Nes kuo daugiau galvoji, svarstai, bandai apskaičiuoti, tuo labiau atitolini startą. Kai darai, tai ir pasidaro.
Karolis: mano mama, pamačiusi, kaip gimė „Feel Felt“, irgi ėmė prekiauti savo rankdarbiais per „Etsy“. Taigi, Mildos patarimas galioja ne tik bendraamžiams.
Milda: iš pradžių šiek tiek baimino tai, kad abu esame jauni, nepatyrę, visiškai žali – pradedant medžiagų rinkimu, baigiant adatos išrinkimu siuvimo mašinai. Tačiau tikėjome savo produktu ir nebijojome suklysti – tai yra svarbiausia bet kokiame versle.
– Kokius matote save po penkerių metų?
Karolis: mūsų svajonė – nesustoti kurti ir judėti pirmyn. Norime plėsti produkcijos pritaikymą, plėsti klientų ratą, plėsti „Feel Felt“ dėklų žemėlapį. Tikime, po 5 metų būsime stipriai ūgtelėję – turėsime parduotuves, paversime tai savo visaverčiu darbu.
Milda: labiausiai norėčiau, jog po 5 metų patys ir toliau skleistume žinią apie save keliaudami po pasaulį su „Feel Felt“ dėklais rankose.
Parduotuvė internete: www.etsy.com/shop/feelfeltlt
Instagram: Feelfelt.lt
„Facebook“: www.facebook.com/feelfeltlt
- Milda Simanauskaitė ir Karolis Balvočius, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- „Feel Felt“ gaminiai, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- Milda Simanauskaitė ir Karolis Balvočius, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- „Feel Felt“ gaminiai, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- „Feel Felt“ gaminiai, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- „Feel Felt“ gaminiai, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- Milda Simanauskaitė ir Karolis Balvočius, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- „Feel Felt“ gaminiai, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
- „Feel Felt“ gaminiai, Manto Headshooter ir Justo Lengvino nuotr.
Giedrė Simanauskaitė
Norite šį tekstą publikuoti savo interneto svetainėje ar tinklaraštyje? Turite pastebėjimų šia tema ar norite pareikšti savo nuomonę? Rašykite mums elektroniniu adresu euroblogas.geras @ gmail.com. Komentarus siųskite lietuviškais rašmenimis, prisegtus kaip „Word“ ar pan. dokumentą.
Vienas atsakymas į “Klausimas, paskatinęs verslą: iš kur tokį gavote?”
[…] Klausimas, paskatinęs verslą: iš kur tokį gavote? […]
PatinkaPatinka