Švedas apie madą, žvyrą, atletiškus kūnus ir verslą Lietuvoje

Nikolausas Haeringas ir Muezzas Vestinas, nuotr. iš asmeninio albumo
Jau porą metų Lietuvoje gyvenantį švedą Muezzą Vestiną greičiausiai pažįstate iš šmaikštaus vaizdo filmuko apie lietuviškai kalbančius užsieniečius. Tačiau lietuvių kalbos mokymasis toli gražu nėra vienintelis vaikino „galvos skausmas“. Muezzas kartu su vokiečiu Nikolausu Haeringu vysto drabužių verslą „Grit“, apie kurį ir nutarėme pasikalbėti.
– Kada ir kaip gimė „Grit“?
– Sukūriau „Grit“ praėjusių metų lapkritį. Tačiau viskas prasidėjo prieš keletą metų mūsų vaizduotėse, kuomet kartu su Nikolausu Haeringu, kuris šiuo metu yra kompanijos partneris, brainstorminome verslo idėjas.
– Kas įkvėpė imtis beanie kepurių verslo?
– Iš tiesų iki šiol užsiėmiau beanie kepurėmis. Bet kalbant atvirai, jos net nebuvo mano vizijos dalis. Praėjusią žiemą ieškojau žieminės kepurės ir negalėjau rasti, nieko kas man patiktų. Tada ir šovė į galvą: „Kodėl man pačiam nesukūrus kepurės?“. Taip ir padariau. Bet tai nėra tai, apie ką pastaruosius metus galvojau. Mano ir Nikolauso tikslas yra kurti drabužius sportiško sudėjimo vyrukams. Nes rinkoje drabužiai kuriami orientuojantis į smulkesnio vyro tipažą. Taigi įkvėpė trūkumas aksesuarų ir drabužių, kuriuos pats norėčiau vilkėti. Nikolausas galvojo tą patį…
– Kodėl pasirinkai pavadinimą „Grit“?
– Žodis „grit“ anglų kalba reiškia smėlį. O tiksliau – žvyrą. Kita žodžio reikšmė yra ištvermė, asmens charakterio stiprumas. Man šis žodis asocijuojasi su žmogumi, kuris nusprendęs kažko pasiekti sunkiai dirba, atkakliai siekia užsibrėžto tikslo ir, nepaisant kliūčių ar problemų, nepasiduoda. Toks požiūris man imponuoja.
- Muezzas Vestinas, nuotr. iš asmeninio albumo
- „Grit“ kepurės, nuotr. iš asmeninio albumo
- „Grit“ kepurės, nuotr. iš asmeninio albumo
- Muezzas Vestinas ir Claudio Santori su Artūru Zuoku, nuotr. iš asmeninio albumo
- „Grit“ kepurės, nuotr. iš asmeninio albumo
- Nikolausas Haeringas ir Muezzas Vestinas, nuotr. iš asmeninio albumo
– Kas priklauso „Grit“komandai? Kaip pasidalinate darbus?
– Kol kas su „Grit“ dirbame dviese – aš ir Nikolausas. Nikolausas yra vokietis. Jis grįžo į Vokietiją, o aš šiuo metu gyvenu Lietuvoje. Man patinka ir Švedija, bet dar maloniau yra būti už savo šalies ribų. Apskritai, negaliu ilgai išbūti vienoje vietoje. Man reikia judėti. Taigi mes abu kasdien komunikuojame per „Skype“. Kadangi verslas pamažu tik įsibėgėja, pareigomis kategoriškai nesame pasidalinę. Abiem tenka įvairūs darbai. Šiuo metu Nikolausas užsiima teisiniais, mokestiniais aspektais, kompanijos perregistravimu. O aš daugiau atsakingas už produkciją. Nors dizaino ir marketingo klausimus sprendžiame kartu. Technologijos leidžia bendrauti su esančiais kitame Europos krašte, tai lengva ir nebrangu. Tiesą sakant, jeigu ir būtų brangu, esu įsitikinęs, kad būtume atradę būdų komunikuoti.
– Ar Lietuva yra tinkama šalis pradėti bei vystyti verslą?
– Nenoriu lyginti lietuvių su švedais. Man nepatinka apibendrinimai ir kategorizavimas. Bet galiu prasitarti, kad lietuviai, regis, į elektroninius laiškus atsakinėja ne taip dažnai ir ne taip sparčiai kaip švedai. Asmeniškai manau, kad jeigu nori sukurti verslą, tu jį sukursi. Nesvarbu, ar sunkiau, ar lengviau. Tiesiog nusprendi ir imi veikti. Iššūkiai ar trukdžiai nėra tai, į ką turėtum koncentruotis.
Bet į klausimą atsakyčiau teigiamai – taip, Lietuva yra verslui draugiška šalis. O dar labiau džiaugiuosi draugiška Europa. Šiandieninė Europa be sienų, sudaranti sąlygas laisvam žmonių ir verslo judėjimui, suteikia galimybę ir man su Nikolausu dirbti kartu, o tai anksčiau būtų buvę nepalyginamai sudėtingiau.
– Koks didžiausias iššūkis ir džiaugsmas plėtojant „Grit“ verslą?
– Šiuo metu didžiausias iššūkis yra atrasti tam laiko. Nikolausas yra nuolatinių studijų studentas. Aš dirbu visu etatu kitoje įmonėje. Taigi laiko stygius yra aktualiausia problema. Dirbu daugiau nei 8 valandas per dieną, o grįžęs iš darbo namo, stengiuosi investuoti į „Grit“, tačiau juk reikia laiko ir poilsiui. Kita vertus, yra labai smagu turėti savo nuosavą verslą. Labai geras jausmas. Nuostabu daryti tai, ką TIKRAI NUOŠIRDŽIAI nori daryti. Manau, Nikolausas man pritartų, kad kurti kažką savo yra pats didžiausias pasitenkinimas.
– Ar lietuvių kalbos mokymasis yra kaip nors susijęs su „Grit“? Ar manai, kad lietuvių kalbos mokėjimas yra būtinas, siekiant Lietuvoje įkurti sėkmingą verslą?
– Ne visai. Mokausi lietuvių kalbos daugiau dėl asmeninių priežasčių. Nenoriu Lietuvoje būti turistas. Man apskritai nepatinka būti turistu, nepatinka jaustis turistu. O be to, kalbų mokymasis man yra malonus ir išties smagu komunikuoti su aplinkiniais vartojant vietinę kalbą. Bet nemanau, kad lietuvių kalba yra privaloma steigiant čia verslą. Nors tikiu, kad ji labai padėtų… Žmones žavi, jeigu gebi kalbėti jų kalba. Be to, taip jie tave priima rimčiau.
– Ar ateityje planuoji likti Lietuvoje?
– Taip, planuoju likti Lietuvoje. Nežinau tiksliai, kiek laiko. Man čia patinka. Ir čia yra ką veikti, tad planuoju pasilikti.
– Kokia „Grit“ ateitis?
– „Grit“ buvo kertinis akmuo. Tačiau dabar, kai į veiklą aktyviai įsitraukė ir Nikolausas, mes verslą pervadiname į „Solid Grit“. Šiuo metu dirbame su nauja koncepcija, kuri jau netrukus turėtų pasirodyti viešumoje, tad daugiau detalių atskleisti nenorėčiau. Galiu tik prasitarti, kad „Solid Grit“ kolekcijoje rasite tiek sportinių šortų, tiek kasdienių marškinėlių, tiek caps kepurių. Jeigu atsiras poreikis nuosavai parduotuvei, – kodėl ne, – įkursime ir parduotuvę. Žinant mūsų tarptautinę komandą, regis, teks kurti net kelias skirtingose valstybėse. Tiesą sakant, jau turiu konkrečią viziją, kaip norėčiau, kad parduotuvė atrodytų. Kai ateis ta diena… Jeigu ateis ta diena, turėsite progą apsilankyti!
– Koks tavo asmeninis santykis su mada ir stiliumi?
– Nesu pamišęs dėl stiliaus, neseku dizainerių internete, nevaikštau į kolekcijų pristatymus, neskaitau mados žurnalų. Bet einant gatve man įdomu stebėti, ką vilki praeiviai. Tad mano ryšys su mada galėtų būti įvardijamas kaip pastabumas.
Be to, man patinka tobulinti, daryti kažką geriau nei buvo anksčiau. Kai matau žmones, kurie, mano nuomone, galėtų atrodyti geriau, aš vaizduotėje sukuriu viziją. „Solid Grit“ padės šias vizijas įgyvendinti.
– „Grit“ verslo vystymąsi galima stebėti socialiniuose tinkluose. Kokia tavo nuomonė apie socialinių tinklų ir verslo santykį?
– Daug kas priklauso nuo to, kokiu verslu užsiimi. Jeigu kompanija tiesiogiai bendrauja su klientais, socialiniai tinklai suteikia galimybę pasiekti norimą auditoriją greičiau ir artimiau nei bet kokia kita viešosios komunikacijos priemonė. Išskyrus, be abejo, tiesioginį kontaktą su pirkėju parduotuvėje ar gatvėje.
Socialiniai tinklai man patinka, nes aprėpia platų spektrą informacijos viešinimo formatų –nuotraukas, video, audio ir pan. Išties puiki niša su daugybe potencialo. Kita vertus, žmones itin erzina spamas, tad verslas turi mokėti tinkamai naudoti socialinę mediją, kad neatbaidytų potencialių klientų. Tiek dabar, tiek ateityje socialinius tinklus naudosime aktyviai. Nors galbūt greitu metu kas nors išras ką nors naujo, kad ir telepatiją… Bus matyt.
– Ką patartum skaitytojams, norintiems pradėti savo verslą?
– Jeigu turi daug idėjų, pradėk nuo mažiausios ir lengviausiai, paprasčiausiai, greičiausiai įgyvendinamos. Pamėgink sukurti prekę, kurią įsivaizduoji. Pamatysi, ar tau pačiam patinka. Ar klientai patenkinti. Jeigu atrasi bent keletą prijaučiančių žmonių, ko gero verta investuoti toliau. Pirmas pelnas bus saugi investicija plėstis. Juk baisu investuoti nesėkmingai. Taigi, pradėk nuo kažko mažo, per daug nesirūpink dėl žinių, patirties ar resursų trūkumo.
Nekvaršink galvos apie būsimas problemas ar teisinius aspektus, tiesiog ką nors sukurk ir parodyk rinkai. Atsakas iš potencialaus kliento lai bus žalia šviesa vystyti idėją toliau. O jeigu nuo pat pradžių užsibrėži utopinius tikslus, labai tikėtina, kad ilgainiui jų mastas ir gabaritai atrodys nebeįgyvendinami ir demotyvacija sugniuždys pirminį entuziazmą.
Eglė Raustė
O visiems, prijaučiantiems švedų kalbai ir kultūrai, informuoju, kad nuo balandžio 13 d. kartu su Muezzu ir „Bliu Bliu“ galite prisijungti prie 30 dienų švedų kalbos mokymosi iššūkio!
Norite šį tekstą publikuoti savo interneto svetainėje ar tinklaraštyje? Turite pastebėjimų šia tema ar norite pareikšti savo nuomonę? Rašykite mums elektroniniu adresu euroblogas.geras @ gmail.com. Komentarus siųskite lietuviškais rašmenimis, prisegtus kaip „Word“ ar pan. dokumentą.
Vienas atsakymas į “Švedas apie madą, žvyrą, atletiškus kūnus ir verslą Lietuvoje”
[…] Švedas apie madą, žvyrą, atletiškus kūnus ir verslą Lietuvoje […]
PatinkaPatinka