Kodėl uždrausti naujamečiai fejerverkai Italijoje

Stocksnap.io nuotr.

Stocksnap.io nuotr.

Pastarosiomis savaitėmis Lietuvos didžiuosiuose miestuose fiksuojama padidėjusi kietųjų dalelių koncentracija. Kol čia rekomenduojama praleisti mažiau laiko gryname ore, pasidomėjau, kokie sprendimai priimami Italijoje. Pagal Europos aplinkos agentūros duomenis, būtent šioje šalyje įvyksta daugiausiai mirčių, siejamų su aplinkos tarša.

Stocksnap.io nuotr.

Stocksnap.io nuotr.

Prieš pat pasitinkant 2016-uosius, kultūros ir mados sostinėse, Romoje ir Milane, dėl smogo tris dienas buvo uždraustas asmeninis transportas. Smogo prevencija prasidėjo gruodžio 27-ąją, kitą dieną tą pačią praktiką pradėjo taikyti Bolonija ir Florencija. Įprastai triukšmingos miestų gatvės tarpušvenčiu ištuštėjo.

Naujųjų metų naktis irgi buvo tylesnė nei įprasta. Dėl smogo Italijoje buvo uždrausti fejeverkai. „Gyvūnai, smogas ir nelaimingų atsitikimų baimė: štai Italija, kuri uždraudžia fejeverkus Naujųjų metų naktį“ (Animali, smog e paura degli incendi: ecco l’Italia che vieta i botti a Capodanno), – skelbia „La Reppublica“ laikraščio antraštė.

Paaiškinta, kad fejerverkai uždrausti dėl smogo ir nelaimingų atsitikimų prevencijos bei rūpinantis gyvūnais. Smogas – viena pagrindinių priežaščių.

Milanas – vienas užterščiausių miestų

Antonio, nuotr. iš asm. albumo

Antonio, nuotr. iš asm. albumo

Milane, viename labiausiai užterštų Italijos miestų, gyvenantis Antonio sako, kad būten dėl užterštumo šis miestas nėra tinkamas gyventi ilgą laiką.

„Nesijaučiu gerai žinodamas, kad kvėpuoju užterštu oru, todėl nenorėčiau čia gyventi ilgą laiką. Kita vertus, greičiausiai nieko nedarysiu, kad pakeisčiau aplinką, kol tai nepaveiks mano sveikatos“, − realistiškai situaciją vertina milanietis.

3 dienas ribotas transportas Antonio nesukėlė problemų. Jis mieste juda viešuoju transportu, į darbą eina pėsčiomis.

„Mieste gyvenu dvejus metus ir niekada nepagalvojau, kad automobilis man suteiktų daugiau judėjimo laisvės. Maždaug tik 2 iš 10 mano pažįstamų turi nuosavus automobilius. Todėl esu įsitikinęs, kad apribotas transportas daugeliui nesukėlė jokių problemų. Be to, smogo metu vienkartinio viešojo transporto bilieto, kuris kainuoja 1,5 euro, galiojimo laikas buvo pratęstas visą dieną. Nematau jokios priežąsties skųstis. Tik manau, kad šioje situacijoje žmonėms su negalia turėjo būti leista naudotis savo transportu“, − apie eismo apribojimą Milane pasakoja Antonio.

Viešojo transporto bilietas, Gabijos Karlonaitės nuotr.

Viešojo transporto bilietas, Gabijos Karlonaitės nuotr.

Pašnekovas šią smogo prevenciją vadina gana ekstremalia, bet visiškai jai pritaria. „Visuomenei turi būti parodyta, kad valdžia rūpinasi jais ir aplinka. Tada ir žmonės pradeda mąstyti ir galbūt po šios smogo prevencijos dažniau rinksis metro ar autobusą nei automobilį. Dar pritariu, nes neįmanoma iškart pajusti padidėjusios kietųjų dalelių koncentracijos, todėl labai svarbu, kad tai yra nuolat tikrinama specialiais prietaisias ir priimami atitinkami sprendimai“, − pritarimą smogo prevencijai aiškina Antonio.

Uždraudė picų krosnis

Stocksnap.io nuotr.

Stocksnap.io nuotr.

Neapolio provincijoje, San Vitaliano miestelyje nuo lapkričio laikinai uždrausta kepti picas tradiciniu būdu − malkomis kūrenamoje krosnyje. Tiesa, picas kepti krosnyse galima, bet tik įtaisius tam tikrus filtrus išmetamosioms dujoms. Tokiu miestelio gyventojus piktinančiu draudimu siekiama pažaboti ilgalaikę miesto taršos problemą.

Pasak „Il Mattino“ laikraščio, ši vietovė yra labiau užteršta nei Pekinas. Nors šalia esantis Neapolis, dažnai vertinamas kaip vienas labiausiai užterštų Italijos miestų, yra lyg iškvėpintas sodas, palyginus su San Vitaliano. 2015 m. čia 114 kartų viršyta išmetamųjų teršalų riba − Milane riba viršyta 86 kartus.

Vietiniai miestelio gyventojai ir picų kepėjai protestavo dėl sprendimo uždrausti picų krosnis, nes pasak jų, pica negali būti smogo priežastis. „Neapolis turi daug daugiau picerijų nei San Vitaliano, bet neturi tokio užterštumo lygio, todėl picų kronys nėra smogo priežastis. Mums brangiai kainuoja šis klaidingas sprendimas“, − piktinasi miestelio gyventojai, praneša „Corriere della Serra“ laikraštis.

Paruošė planą

Gabijos Karlonaitės nuotr.

Gabijos Karlonaitės nuotr.

Praėjusių metų lapkritį Romoje Italijos aplinkos ministras Gianas Luca Galletti su didžiųjų miestų merais priimė strateginį trejų metų planą oro taršai miestuose mažinti. 12 milijonų eurų, kuriuos ministras pažadėjo skirti iš karto, bus išleisti perorganizuoti viešąjį transportą su daugiau ir ekologiškesnių autobusų, tramvajų ir traukinių, paversti metalo laužu labiausiai Italiją teršiančias transporto priemones, dviem Celsijaus laipsniais sumažinti šildymą pastatuose ir sumažinti miesto eismo greičio apribojimus iki 20 km/h.

Gabija Karlonaitė

Norite šį tekstą publikuoti savo interneto svetainėje ar tinklaraštyje? Turite pastebėjimų šia tema ar norite pareikšti savo nuomonę? Rašykite mums elektroniniu adresu euroblogas.geras @ gmail.com. Komentarus siųskite lietuviškais rašmenimis, prisegtus kaip „Word“ ar pan. dokumentą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

Galite naudoti bazinį HTML kodą. Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas.

Prenumeruokite šios diskusijos žinutes, naudodamiesi RSS

%d bloggers like this: