Idėja, keičianti ne tik drabužių spintas, bet ir pasaulį

Milda Mitkutė, nuotr. iš asm. arch.
Iš hobio išsivysčiusi idėja keičia daugybės moterų ir merginų gyvenimus ne tik Lietuvoje, bet ir už Atlanto. Puslapio Vinted.lt įkūrėja Milda Mitkutė nė nesitikėjo, kad perkrautos drabužių spintos retinimas išsivystys į globalų ir atsakingą vartotojiškumą skatinantį projektą, kur merginos keičiasi drabužiais iš savo spintų, o neperka naujų.
Vis dėl to ši koncepcija lietuviams buvo gana nauja. „Lietuvoje dar kartais vyrauja požiūris, jog jei perki iš kitų žmonių, tu galbūt turi mažiau pinigų. Vokietijoje, JAV, Prancūzijoje yra visai priešingai: tai gestas, kad esi modernus, šiuolaikiškas, kad tau rūpi, kokį pasaulį kuri“, − teigia Milda. Apie inovatyvų verslą, vizijas ir drabužių spintas ji pasakoja tinklaraščiui Euroblogas.lt.
– Nuo ko viskas prasidėjo?
– Vinted gimė kaip hobis. Negalvojau, kad tai gali išsivystyti į tokį globalų verslą. Tuo metu buvau studentė ir labai mėgdavau pirkti naujus drabužius. Po poros metų mano spinta lūžo nuo drabužių. Įdomiausia, kad bent pusės iš jų nenešiojau: ne mano stilius, neradau prie ko priderinti, pirkau tik todėl, kad buvo išpardavimas ir pan. Tada ir kilo mintis, kad aš ne tokia viena. Papasakojau savo idėją draugui programuotojui, kuris ja susižavėjo ir per porą savaičių paleidome pirmąją versiją.
– Koks jūsų tikslas?
– Vinted misija yra padaryti, kad iš rankų į rankas keliaujantys drabužiai taptų pirmu pasirinkimu visame pasaulyje. Kitaip tariant, mūsų tikslas bus pasiektas, kai bet kuri mergina pagalvojusi, jog nori suknelės, pirmiausia keliautų į Vinted – vietą, kur kitos merginos atveria savo drabužių spintas.
– Kaip jūs suprantate atsakingą vartojimą?
– Atsakingas vartojimas turi labai daug interpretacijų. Norint atsakingai vartoti, galima savęs klausti, KĄ aš vartoju. Galima klausti, KIEK aš vartoju arba KAIP aš vartoju. Turbūt tobuliausiu atveju klausiama visų trijų dalykų vienu metu. Bet esu įsitikinusi, kad šiuolaikiniame pasaulyje labai sunku būti asketu. Dėl šios priežasties aš labai mėgstu Vinted produktą kaip vartotoja: aš vis dar galiu pirkti daug drabužių, bet tą darau kur kas draugiškesniu aplinkai būdu, kadangi perku iš kitų žmonių ir tokiu būdu neskatinu naujų daiktų paklausos. Jau net nekalbant, kad tai daug smagesnis apsipirkinėjimo būdas nei įprastoje parduotuvėje.
– Kaip pradėjote įgyvendinti Vinted idėją? Turėjote žinių ar teko ieškoti pagalbos?
– Patirties vystant verslą neturėjau nei aš, nei Justas. Tiesa, turėjome (ir vis dar turime) didžiulį užsidegimą mokytis. Kadangi Vinted yra internetinis portalas, kaštai nebuvo labai dideli – tereikėjo apmokėti sąskaitas už serverius. Aš ir Justas pirmuosius kelerius metus buvome savanoriai ir dirbome kituose darbuose. Visas išlaidas dengėme iš savo lėšų.
– Kaip sekėsi vystyti verslą? Su kokiais sunkumais susidūrėte?
– Nuo pat pirmos dienos sekėsi puikiai. Jau pirmąją svetainės paleidimo dieną sulaukėme nemažai spaudos dėmesio, kuris su kiekviena diena augo. Mūsų didelei nuostabai kiekvieną dieną prisijungdavo šimtai žmonių. Pagrindiniai sunkumai buvo patirties trūkumas. Nežinojome, kaip valdyti verslą, sunku buvo atsakyti, ko mes siekiame, kokia mūsų vizija. Su laiku prie mūsų prisijungė žmonės, kurie atėjo iš sėkmingų verslų. Tai padėjo mums patiems augti ir verslą padaryti sėkmingesniu.
- Milda Mitkutė. Tomo Tumalovičiaus nuotr.
- Jogos pamoka Vinted studijoje, nuotr. iš asm. arch.
- Darbo metas Vinted studijoje, nuotr. iš asm. arch.
- Milda Mitkutė, nuotr. iš asm. arch.
- Vinted biuras, nuotr. iš asm. arch.
- Vinted biuras. Gvido Valaičio nuotr.
- Vinted studija, nuotr. iš asm. arch.
- Vinted.lt įkūrėja Milda Mitkutė, nuotr. iš asm. arch.
- Milda Mitkutė, nuotr. iš asm. arch.
– Šiuo metu plečiatės į Europos šalis ir netgi JAV. Papasakokite, kaip kilo tokia idėja?
– Nors pirmoji užsienio šalis – Vokietija − gimė visai netikėtai, tai mums leido pamatyti, kad ne tik Lietuvos merginos susiduria su drabužių pertekliumi. Mums tapo akivaizdu, jog nesvarbu, iš kurios šalies bebūtum, tavo spinta visada bus perpildyta drabužių, bet vis tiek neturėsi ką apsirengti. Šis panašumas mums leido įeiti į dar 11 rinkų.
– Kuo skiriasi verslo vystymas užsienyje? Turite kokių nors įdomių patirčių?
– Kad ir kaip bebūtų keista, labai dramatiškų skirtumų nematome. Manau, tai yra susiję su tuo, jog mes orientuojamės į naują kartą, kuri yra kosmopolitiška, daug keliauja, tad ir žmonių gyvenimo būdas ir mąstysena labai supanašėja. Žinoma, yra nedidelių skirtumų, bet, ko gero, tai yra natūralu. Kaip vieną iš įdomesnių skirtumų galėčiau įvardinti požiūrį į drabužių pirkimą iš kitų žmonių. Lietuvoje dar kartais vyrauja požiūris, jog jei perki iš kitų žmonių, tu galbūt turi mažiau pinigų. Vokietijoje, JAV, Prancūzijoje yra visai priešingai: tai gestas, kad esi modernus, šiuolaikiškas, kad tau rūpi, kokį pasaulį kuri.
– Kaip sukurti inovatyvų verslą? Į ką, jūsų manymu, reikėtų atsižvelgti?
– Inovatuvumas reiškia gebėjimą gyventi šiek tiek greičiau nei likusi dauguma. Gebėjimas keliais žingsniais aplenkti likusią visuomenę padeda pamatyti neužimtas verslo nišas, neįgyvendintus vartotojų poreikius. Ir be abejo, banalu, bet atvirumas naujoms idėjoms yra būtinas.
Milda Petkauskaitė
Norite šį tekstą publikuoti savo interneto svetainėje ar tinklaraštyje? Turite pastebėjimų šia tema ar norite pareikšti savo nuomonę? Rašykite mums elektroniniu adresu euroblogas.geras @ gmail.com. Komentarus siųskite lietuviškais rašmenimis, prisegtus kaip „Word“ ar pan. dokumentą.
Vienas atsakymas į “Idėja, keičianti ne tik drabužių spintas, bet ir pasaulį”
Labai graži, originali idėja, kuri (valio!) virto sėkmingu verslu :). Sėkmės prisidedant ir leidžiant kitiems žmonėms prisidėti prie sąmoningesnio vartojimo! Pabandykit pakalbinti “žaliagentę“ Irminą, jos įrašai taip pat labai įkvepia! pvz., (http://zaliagentis.lt/sezono-issukis-visa-vasara-jokiu-nauju-skuduru/)
PatinkaPatinka