Ką daryti, jei be patirties dirbti nepriima, o jos duoti irgi nenori? Dviejų lietuvių verslo modelis Danijoje

Mūsų jaunoji karta turi daug epitetų – esame laisvoji, technologijų, inovacijų karta. Tačiau „Eurostat“ tyrimai rodo, kad esame ir bedarbių karta. Jaunimo nedarbas dažnai yra dvigubai didesnis nei šalies vidurkis. Tai ką daryti jauniems žmonėms, ieškantiems savo laimės paukštės? Į šį klausimą šiandien bandome atsakyti su jaunu verslininku Kristupu Šaikumi, kuris Danijoje sukūrė verslą padedantį studentams ar ką tik mokslus baigusiems žmonėms rasti galimas stažuočių vietas.

kristupas-saikus
Be patirties niekas nepriima, o jos duoti irgi nenori

Vos baigę studijas universitete Danijoje du vaikinai iš Lietuvos – Kristupas Šaikus ir Kristijonas Žibutis – sumanė gautas studijuojant žinias panaudoti tam, kad palengvintų kitų studentų dalią. Universitete, kaip sako vaikinai, juos nelabai viliojo teorija, netraukė ir darbas didelėse bendrovėse. Laiko, baigus studijas, atsirado daugiau, todėl nusprendė išbandyti idėją, padėsiančią praktinių žinių ištroškusiems universiteto studentams.

Taip gimė bendrovė „Match My Thesis“. Jos veiklos principas – atrinkti paskutinio kurso studentus arba neseniai studijas baigusius profesionalus 3-6 mėnesių trukmės projektams įvairiose įmonėse. Ne tik atrinkti, bet ir užtikrinti, kad projektas bus įgyvendintas. Per keletą metų vaikinų verslas keitėsi, daugėjo klientų, o su jais ir naujų iššūkių. Dabar bendrovė dirba su universitetais Danijoje, Švedijoje ir Norvegijoje, o studentus priima iš visos Europos. Vienas dalykas nepasikeitė: šios įmonės paslaugos studentams yra visiškai nemokamos. Praktinio darbo galimybės yra skelbiamos jų svetainėje ir „Facebook“ grupėje. 

match-my-thesis-kristupas-ir-kristijonas

Naudinga praktika

Vieni studentai „Match My Thesis“ ieško vietos baigiamajam universiteto projektui, kiti – stažuotei atlikti. „Match My Thesis“ specializacija – verslo, inžineriniai bei informacinių technologijų projektai. Bendrovė atrenka tik su pačius talentingiausius studentus. Dabar įmonė jau turi daugiau kaip 100 sėkmingai įgyvendintų projektų, kuriuos įvykdė per 150 kruopščiai atrinktų studentų, taip pat keli ir iš Lietuvos. Kristupas sako, jog tokia praktika daugeliui ją pasirinkusių studentų atvėrė duris į tarptautines bendroves.

match-my-thesis-laikrastyje

Dirba su didžiausiomis įmonėmis

„Match My Thesis“ dirba su didžiausiomis Danijos bei tarptautinėmis įmonėmis, tokiomis kaip „Novo Nordisk“, CSC, „Volvo“, „Telia“ ir „Nordea“. Vienoms įmonėms tai puiki galimybė sumažinti projekto atlikimo kaštus ir pritraukti talentingus ateities darbuotojus. Be patirties paprastai niekas jaunų darbuotojų nepriima, rizikuoti priimant visiškus naujokus nenori. Šis užburtas ratas nėra naudingas ir pačiam verslui – studentai projektus gali atlikti pigiau, pažvelgti į užduotį iš naujos perspektyvos.

„Match My Thesis“ randa pagalbininkų ir tikrų strateginių problemų sprendimams, kuriuos profesionalūs konsultantai siūlo už labai didelį atlygį. Vienas iš naujausių projektų, kurį atliko „Match My Thesis“ studentai, buvo beveik pradėtas daryti profesionalios konsultacinės įmonės, kuri už jį norėjo 250 000 eurų.

Tenka pagalvoti, ir kaip prisistatyti būsimiems klientams bei partneriams, išradingai pateikti savo idėją. Pavyzdžiui, viename Danijoje išpopuliarėjusiame reklaminiame klipe Kristupas bando bėgdamas aplenkti metro traukinį.

Mentoriai tam, kad neleistų užsisvajoti

Vaikinai stengėsi įgyti kuo daugiau patirties bendraudami su mentoriais ir partneriais. Verslas tikrai nebuvo lengvas, ne kartą teko nusivilti patikėjus greita sėkme. Kritiškas mentorių požiūris verslui davė svarumo. Po vieno iš susitikimų su konsultantais ir griežtos kritikos, kad bendrovė neturi augimo perspektyvų, vaikinai atsiraitojo rankoves ir jų atrado. Kad įrodytų sau ir kitiems, jog gali, ir kad „ne“ tampa „ne“, tik kai neigiamai atsakoma bent penkis kartus.

match-my-thesis-pristatymas

Prašyti užmokesčio „nelietuviška“

Pradėdami verslą ir bandydami patikrinti savo idėją vaikinai užmokesčio neprašė, bet galiausiai teko atsakyti į klausimą: kokia galėtų būti tokių paslaugų kaina bendrovėms? Prašyti pinigų buvo drovu. O ir kiek reikėtų prašyti už geriausių jaunų talentų atrinkimą verslui? Kaina buvo atrasta beeksperimentuojant. Pamačiusi, jog bendrovės lengvai sutinka su tam tikro dydžio honoraru, „Match My Thesis“ komanda pradėjo jį didinti, kol rado optimalų variantą. Tiesa, kaip ir bet kuriame versle, ši suma yra individualių derybų rezultatas.

Sunkus darbas atsiperka

Kristupas sako, kad per trejus verslo gyvavimo metus į jį įdėta daug sunkaus darbo, tačiau net jei ateityje nepasisektų, jis per daug nenusiviltų. Jauno verslo kūrėjai jau spėjo sau ir kitiems įrodyti, kad sugeba dirbti ir realizuoti verslo idėją, kad dirba nuoširdžiai, negailėdami savaitgalių ir vakarų.

match-my-thesis

Kas padeda nepasiduoti?

Visiems jauniems verslams sunku, bet yra daug dalykų vedančių į priekį. Kristupui labiausiai padeda glaudus bendravimas su kitais jaunais verslininkais ir tolesnis žvilgsnis į perspektyvą. Nesėkmės tampa pamokomis arba tiesiog linksmomis istorijomis. Verslo pardavimų kreivė visada svyruoja – svarbiausia nesijaudinti dėl mažų nuostolių. O geriausias vaistas nuo nerimo – tai nustoti skųstis, imti į ranką telefoną ir pradėti ieškoti naujų verslo klientų. Darbas visada išsklaido dvejones.

Rūta Naujokaitė

Nuotraukos iš „Match My Thesis“ archyvo

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

Galite naudoti bazinį HTML kodą. Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas.

Prenumeruokite šios diskusijos žinutes, naudodamiesi RSS

%d bloggers like this: