Tarptautinio vairuotojo pažymėjimo gali tekti dar palaukti

Vairuotojo pažymėjimas

Kol kas neaišku, kiek kainuos tarptautinis vairuotojo pažymėjimas Lietuvoje (Ed 259 nuotr. /Unsplash)

Šių metų birželį Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui ratifikuoti 1949 m. Ženevoje patvirtintą konvenciją, kuri Lietuvoje vairuotojo pažymėjimą turintiems gyventojams suteiktų teisę vairuoti transporto priemones daugiau pasaulio šalių, pavyzdžiui, Japonijoje, JAV, Naujojoje Zelandijoje. Nors džiugiai paskelbta, kad tokia galimybė turėtų atsirasti nuo kitų metų sausio 1 d., tikėtina, kad pasiruošimo procesas gali užtrukti ilgiau.

Vairuotojo pažymėjimas

Iki šiol Lietuvoje išduodami vairuotojo pažymėjimai galiojo ES, Europos ekonominės erdvės valstybėse ir Vienos konvenciją ratifikavusiose šalyse (Averie Woodard nuotr. /Unsplash)

Kol kas Lietuvoje išduodami nacionaliniai vairuotojo pažymėjimai atitinka Europos Sąjungos modelį, tačiau galioja tik ES ir Europos ekonominės erdvės valstybėse. Taip pat su Lietuvoje įgyta teise vairuoti galima važinėti šalyse, kurios pasirašiusios 1968 m. Vienos Kelių eismo konvenciją. Prie šios sutarties prisijungusios 75 valstybės.

Tačiau iki šiol Lietuvos gyventojai čia įgiję vairuotojo pažymėjimą negalėjo džiaugtis vairavimu kitose valstybėse, tokiose kaip Japonija, JAV, Singapūras, Šri Lanka, nes Lietuva nebuvo ratifikavusi jau minėtos Ženevos konvencijos.

Gali šiek tiek užtrukti

Kadangi vykdomoji valdžia išreiškė valią ratifikuoti Ženevos konvenciją, procesas pajudėjo į priekį, tačiau viskas gali ir užtrukti, nes naujai vairuotojo pažymėjimo tvarkai turi pasiruošti ir juos išduodanti „Regitra“.

Kaip tinklaraščiui Euroblogas.lt teigė „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovė Ingrida Kuorytė, „Regitra“ visada aktyviai pasisakė už siūlymą Lietuvai prisijungti prie Ženevos konvencijos, nes tokiu atveju Lietuvos vairuotojo pažymėjimai būtų pripažįstami daugiau valstybių.

„Džiaugiamės, kad Lietuva artėja šio tikslo link, nes visai neseniai, rugsėjo 27 d., Seimas priėmė įstatymą dėl Ženevos konvencijos ratifikavimo. Numatoma, kad šis įstatymas įsigalios jau nuo kitų metų sausio 1 d., tačiau tikėtina, kad tam, jog minėta konvencija įsigaliotų Lietuvoje, dar turės būti atliktos atitinkamos tarptautinėje teisėje numatytos procedūros“, – kalbėjo pašnekovė.

Kaip veiks praktiškai?

Tarptautinis vairuotojo pažymėjimas

Ratifikavus Ženevos konvenciją Lietuvos vairuotojai galės džiaugtis JAV keliais už vairo (Annie Theby nuotr. /Unsplash)

Pasak I. Kuorytės, Vienos ir Ženevos konvencijos numato, kad jas ratifikavusios valstybės gali išduoti ir tarptautinius vairuotojo pažymėjimus, kurie turi atitikti tam tikrus reikalavimus.

„Tad Lietuvos vairuotojams, norintiems vairuoti tik, pavyzdžiui, prie Ženevos konvencijos prisijungusioje šalyje, geriausia turėti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą“, – kalbėjo ji. Todėl Lietuvai jau prisijungus prie abiejų minėtų konvencijų, būtų tikslinga išduoti ir tarptautinius vairuotojo pažymėjimus: „O tam pirmiausia reikėtų pakeisti Vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisykles, tuomet parengti ir suderinti tarptautinio pažymėjimo blanką bei atlikti kitas procedūras. Jei viskas klostytųsi sklandžiai, tikėtina, kad tai truktų apie vienerius metus“.

Kaip aiškino „Regitros“ atstovė, tarptautinis vairuotojo pažymėjimas reikalingas tik vairuojant užsienyje, todėl jis būtų išduodamas kaip papildomas dokumentas prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo. „O jei žmogus neplanuoja vairuoti automobilio kitose šalyse, jam šis pažymėjimas nėra privalomas“, – pabrėžė I. Kuorytė.

Tarptautinis vairuotojo pažymėjimas bus išduodamas kaip papildomas dokumentas prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo (Takajiro Taguchi nuotr. /Unsplash)

Tarptautinis vairuotojo pažymėjimas bus išduodamas kaip papildomas dokumentas prie nacionalinio vairuotojo pažymėjimo (Takajiro Taguchi nuotr. /Unsplash)

Kiek galėtų kainuoti tarptautinio vairuotojo pažymėjimo išdavimas „Regitroje“, pašnekovė kol kas pasakyti negalėjo. Visų pirma, pasak jos, reikia parengti projektą.

„Tarptautinis vairuotojo pažymėjimas skiriasi nuo mums įprasto dokumento – tai A6 formato knygutė pilku viršeliu ir baltais puslapiais, kuriuose išvardyta visa informacija apie vairuotoją, jam suteiktas kategorijas. Iš esmės, tai yra nacionalinio vairuotojo pažymėjimo vertimas į kitas užsienio kalbas“, – tinklaraščiui Euroblogas.lt aiškino „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vadovė.

Pašnekovė taip pat paminėjo internete galimus rasti skelbimus, kurie jau dabar siūlo Lietuvoje pasidaryti tarptautinį vairuotojo pažymėjimą. Tiesa, pasak I. Kuorytės, tokia veikla yra neteisėta.

„Lietuvoje nėra institucijos, kuriai būtų priskirta funkcija išduoti tarptautinius vairuotojo pažymėjimus. Taigi tai yra neteisėta veikla, nes už pinigus pardavinėjami jokios juridinės galios neturintys dokumentai. Negana to, asmuo, už nelegalaus dokumento panaudojimą, gali turėti rimtų problemų“, – įspėjo „Regitros“ atstovė. Todėl norintiems legaliai vairuoti Ženevos konvenciją pasirašiusiose valstybėse siūloma palaukti, kol Lietuva pasiruoš šiai naujovei.

Su šalių, kuriose galioja Ženevos arba Vienos konvencija, sąrašu galite susipažinti čia.

Ugnė Karaliūnaitė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Galite naudoti bazinį HTML kodą. Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas.

Prenumeruokite šios diskusijos žinutes, naudodamiesi RSS

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

%d bloggers like this: