Nuo Stokholmo iki Barselonos: kelionė, kurioje išbandėme savo draugystę

Agnietės Baltramonaitytės ir Aušrinės Veronikos Lasytės kelionės pradžia Stokholme, nuotr. iš asm. archyvo

„Kai buvo paskelbti nemokamų bilietų aštuoniolikmečiams laimėtojai, buvom aštuntos už laimėjimo ribos. Tuomet susiorganizavom savo kelionę ir nusipirkom skrydžius kelioms dienoms į Stokholmą. Praėjus kelioms savaitėms sužinojom, kad visgi laimėjom, tad nusprendėm sujungti abi keliones į vieną. Manau, tai leido susiplanuoti įdomų maršrutą nuo Švedijos iki Italijos.“ Taip netikėtai savo kelionę po Europą iš šiaurės į pietus pradėjo tinklaraščio Euroblogas.lt pašnekovės Agnietė Baltramonaitytė ir Aušrinė Veronika Lasytė.

Jos pateko tarp 15 tūkst. „Discover EU“ laimingųjų, kuriems atiteko Europos Komisijos skiriami „InterRail“ bilietai kelionėms traukiniams po Europą.

Abi merginas nuo seno traukė kelionės, žavėjo po Europą keliaujančių draugų pasakojimai. Pamačiusios atranką, pašnekovės pretenduoti prisiruošė tik po kelių savaičių – abi pašnekovės viktorinai apie Europos Parlamentą ruošėsi visą savaitgalį, tačiau anketos klausimai pasirodė pakankamai paprasti ir teliko laukti atsakymų.

Po kurio laiko gavusios žinią, kad liko aštuntos už laimėtojų ribos ir pateko į atsarginių sąrašus, merginos nusprendė neliūdėti ir įsigyti kelionę į Švediją, kuri, kaip paaiškėjo po to, tapo jų kelionės startu.

Apie pasiruošimą ir kelionę iš šiaurės į pietus

Agnietė Baltramonaitytė, nuotr. iš asm. archyvo

„Iš karto žinojome, kad norime į pietus, kur šilčiau. Man atrodo, smagu žinoti, ką nori pamatyti, nes tiesiog klajoti po miestą neturint tikslo kartais išvargina“, – apie kelionės tikslą kalbėjo Agnietė.

Merginos susitarė, kuriuos miestus norės aplankyti, pagal tai susidėliojo maršrutas Stokholmas – Kopenhaga – Paryžius – Barselona – Milanas.

Nors turėjo aiškų kelionės planą, Aušrinė sako, kad vis tik buvo nenumatytų dalykų: „Apie kelionę stengėmės išsiaiškinti kuo daugiau, bet vis dėlto beveik viską sužinojome tik jau praktiškai pradėjusios keliauti. Traukinių rezervacijos buvo naujiena, mat jų reikalauja didelė dalis traukinių, o jas gali gauti tik per kurjerį arba pačioje stotyje. Tad buvo daug streso, kai penktą ryto reikia turėti  rezervaciją kitam traukiniui, o niekas stotyse nedirba.“

Kelionės metu teko ne tik išmokti rezervuoti bilietus kitam traukiniui, tačiau ir greitai bei operatyviai susirasti nakvynės vietas. Abiejų merginų įdomiausias iššūkis laukė jau Ispanijoje, Monserato vienuolyne.

Kelionė pėsčiomis į Monserato vienuolyną, nuotr. iš asm. archyvo

„Apturėjome nuotykį Ispanijos kalnuose. Kelias valandas lipom į kalną, grožėjomės gamta ir svajojom, kaip užlipusios išsimaudysim duše, pavalgysim, pailsėsim. Tačiau užlipusios sužinojom, kad pigiausia nakvynė kainuoja daugiau kaip 100 eurų, o mes tikrai neplanavom ir nė negalėjom tiek išleisti, tad likom nakvoti tiesiog lauke. Išsirinkome kiek įmanoma jaukesnę vietą, susiklojom visus drabužius, kuriuos turėjome, ant žemės (gerai, kad turėjome ir miegmaišius). Besiruošdamos pastebėjom smalsiomis akutėmis į mus žiūrinčią kiaunę. Vėliau pamatėm, kad jų yra daugiau, ir naktį girdėjom, kaip jos medžioja“, − tinklaraščiui Euroblogas.lt pasakoja Agnietė.

„Taip išmiegojom tik kelias valandas, mat ėjom į rytines pamaldas dar saulei auštant. Ir tas vaizdas ryte tikrai buvo pasakiškas − stovėjome virš  auksinio debesies sluoksnio, o ir besileidžiantis mėnulis kažkur kyšo“, − prisimena jos bendrakeleivė Aušrinė.

Rytas Monserato vienuolyne, nuotr. iš asm. archyvo

Ši kelionės patirtis nors ir buvo gana netikėta, privertė merginas susimąstyti apie sakralių vietų turizmą, kuris išstumia tikrąją tikėjimo dvasią į antrą planą.

Keliaudamos į Europos pietus merginos teigia stebėjusios, kaip keičiasi žmonių temperamentas. Nors dažniausiai merginos keliavo nuo miesto iki miesto, abi vieningai sako, kad gamtos grožis jas pavergė – gamtoje daugiau atsipalaidavimo, ramybės.

San Sebastiane, nuotr. iš asm. archyvo

„Gražūs pastatai žavi tik pačioje pradžioje. Ir mes tarpusavy pajautėm, kad jei pavyksta rasti kokią vietą, kur daugiau gamtos, tai ir mažiau erzinamės, mažiau nuovargis veikia, lengviau susitarti“, – pasakojo Aušrinė.

Paklaustos apie didžiausius įspūdžius (juk aplankė penkias šalis!), merginos išskiria kelis dalykus – Barseloną ir Gaudi architektūrą, Paryžiaus muziejus, aplankytus mažus Ispanijos, Prancūzijos ir Italijos miestelius, kurių kiekvienas savitai gražus ir jaukus.

Draugystės išbandymas ir empatija keliautojams

Paryžius ir jo įžymybė Eifelis, nuotr. iš asm. archyvo

„Kadangi draugės esame ilgai, tai pykčiai beveik nebegąsdino. Agnietė turėjo šiek tiek kelionių patirties, priešingai nei aš“, – apie keliavimą su drauge kalbėjo Aušrinė. Mergina sutinka, kad buvo sunku suderinti abiejų norus, tačiau keliauti kartu buvo tikrai smagiau nei po vieną.

Agnietė, paklausta, ar keliaujant drauge yra daugiau pliusų, nedvejodama atsakė: „O taip! Esant šalia draugei daug jaukiau blaškytis po pasaulį. Tiesa, buvo nesutarimų dėl paprastų kasdieniškų dalykų, manau, daugiausiai prie to prisidėjo nuovargis, bet ir tai arba pasimiršo, arba jau linksma prisiminti.“

Paryžiuje, nuotr. iš asm. archyvo

Iš šios kelionės merginos grįžo su patirtimi, gebėdamos nesureikšminti dalykų ir, žinoma, svetingiau priimti užsieniečius Lietuvoje. „Pati patyriau, kiek daug reiškia paprasčiausias svetingumas“, – sako Aušrinė.

Agnietė išskiria dar vieną kelionės aspektą: „Šita kelionė leido patirti, ką reiškia tokia nežinomybė, kai nežinai, kur nakvosi šiąnakt, ar spėsi į persėdimą iš vieno traukinio į kitą arba ar užteks pinigų maistui. Su tokia nežinomybe kai kurie žmonės susiduria kasdien, o aš pati apie tai galbūt nė nebūčiau susimąsčiusi.“

Kelionės metu abi merginos galėjo išbandyti savo draugystę, sukaupti patirties ir pamatyti Europą savo akimis – ne iš pasakojimų, o išlipusios skirtinguose miestuose kiekvieną dieną.

Kitas konkurso etapas ir nemokami bilietai po Europą aštuoniolikmečiams – iki gruodžio 11 d.

Aurelija Prašmuntaitė

Daugiau apie nemokamas keliones skaitykite čia:

2 nauji atsakymai į “Nuo Stokholmo iki Barselonos: kelionė, kurioje išbandėme savo draugystę”

Parašykite komentarą

Galite naudoti bazinį HTML kodą. Jūsų el. pašto adresas nebus viešinamas.

Prenumeruokite šios diskusijos žinutes, naudodamiesi RSS

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.