Ne tik balsavimas: kviečia prisijungti prie žaidimo

Kamilė Jarošiūtė prisipažįsta, kad prie projekto dirba ir naktimis, Joanos Suslavičiūtės nuotr.
Gegužės 26 d. visą Europa rinks naujus atstovus į Europos Parlamentą. Tuo metu Lietuvoje bus renkami ne tik šalies atstovai, kurie iškeliaus į Briuselį, bet kartu bus kuriamas meno kūrinys. Vienu iš jo kūrėju galės tapti kiekvienas, atidavęs savo balsą rinkimuose.
Europos Komisija prieš tris mėnesius surengė „Votecraft“ hakatoną, kurio metu komandos siūlė įvairiausius būdus, kaip paskatinti jaunimą dalyvauti artėjančiuose Europai svarbiuose rinkimuose. Konkursą nugalėjo Kamilės Jarošiūtės vadovaujama komanda, kuri nusprendė, kad pritraukti daugiau balsuojančių gyventojų galima sugalvojus projektą, kuriame būtų panaudota žaidimų elementų.
Dirba ir naktimis
Sulaukusi geriausio įvertinimo hakatone, idėja neliko užmiršta. Kaip pasakoja tinklaraščio Euroblogas.lt pašnekovė K. Jarošiūtė, šiuo metu dedamos visos pastangos ir skiriamas visas laikas, kad meninis žaidimas sėkmingai startuotų kartu su išankstinių rinkimų pradžia – gegužės 20 d.
„Iššūkis buvo didžiulis, nes per labai trumpą laiką reikėjo atlikti daug darbų. Turėjome savo projekto efektyvumą parodyti ir Europos Komisijos atstovybei, ir Vyriausiajai rinkimų komisijai. Dėjome daug pastangų, kad projektas būtų įgyvendintas“, – kalbėjo mergina.

Projektą įgyvendinanti Kamilė Jarošiūtė kviečia visus prisijungti prie bendro skaitmeninio meno kūrinio kūrybos jau nuo gegužės 20 d., Joanos Suslavičiūtės nuotr.
Jau šios savaitės pabaigoje komanda žada su tam tikromis bendruomenėmis išbandyti, ar sukurto projekto platforma veikia ir startui bus gerai pasiruošta.
„Taip pat esame paruošę reklaminius plakatus su QR kodais, kurie jau yra iškeliavę į rinkimų apylinkes“, – pasakojo ji.
Plakatai pasieks tris Lietuvos savivaldybes – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų. Būtent šių miestų rinkimų apylinkėse gyventojai galės pirmieji prisijungti prie žaidimo atvykę balsuoti iš anksto. Visi kiti galės prie meno projekto prisijungti internetu.
„Jaučiu, kad esame peržengę savo galimybių ribas, dirbame ir naktimis, ir visur, kur tik galima“, – prisipažino mergina.
Kaip prisijungti prie piešinio kūrimo?

Išankstiniame balsavime sudalyvavęs gyventojas galės iš karto gauti 84 pikselius, kuriais galės piešti bendroje virtualioje drobėje („Vote4Art“ stopkadras)
Taigi, kaip kartu su rinkimais į Europos Parlamentą bus kuriamas ir skaitmeninis meno kūrinys?
Kaip pasakojo pašnekovė, gegužės 20 d. Vilniuje, Kaune ar Klaipėdoje į išankstinį balsavimą atėjęs gyventojas rinkimų apylinkėje pamatys „Vote4Art“ projekto plakatą. Nuo jo nuskenavus QR kodą telefone bus prisijungiama prie projekto puslapio. Patvirtinus savo lokaciją ir atlikus trumpą registraciją, balsavime sudalyvavusiam gyventojui bus padovanoti 84 pikseliai.
Šiuos pikselius gyventojas galės panaudoti virtualioje drobėje: pasirinkti kiekvieno pikselio spalvą ir poziciją piešinyje.
Iki rinkimų dienos – gegužės 26 d. – iš anksto balsavęs gyventojas galės ir toliau kaupti pikselius. Turėdamas vis daugiau pikselių, jis galės palikti vis didesnį įspaudą bendrame piešinyje.
Jei gyventojas neplanuoja dalyvauti išankstiniuose rinkimuose, jis taip pat galės gegužės 20 d. prisijungti prie žaidimo ir kaupti pikselius iki rinkimų dienos ir jais piešti bendroje virtualioje drobėje po to, kai sudalyvaus balsavime.
Pikseliai pradės kauptis užsiregistravus projekto puslapyje vote4art.eu. Kas valandą projekto dalyviui įkris po 1 pikselį. Taip nuo gegužės 20 d. iki galutinės rinkimų dienos bus galima sukaupti 84 pikselius.
Kaip keičiasi kolektyvinėmis pastangomis piešiamas pilietiškų gyventojų paveikslas bus galima stebėti tiesiogiai „Youtube“ kanale. O socialiniame tinkle „Facebook“ sukurtas renginys, prie kurio prisijungę vartotojai galės tartis, kaip pikseliais tapyti bendrą paveikslą.
Neišnaudotos visos socialinių tinklų galimybės

Tomas Moška teigia, kad kviečiant gyventojus į rinkimus galėtų būti labiau išnaudojami socialiniai tinklai (asmeninio albumo nuotr.)
Vienas iš „Votecraft“ hakatono komisijos narių, vienas iš IT švietimo organizacijos „Turing Society“ įkūrėjų ir vadovas Tomas Moška teigė pastebintis, kad nauji būdai įtraukti jaunimą balsuoti ir domėtis rinkimais yra būtini.
„Būtent projekte su pikseliais ir buvo panaudota „geimifikacijos“ idėja, kuri yra vienas iš naujų būdų, kaip įtraukti jaunus žmones“, – kalbėjo jis.
Pasak pašnekovo, šiuo metu daug jaunų žmonių nemažai laiko praleidžia tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „Facebook“, „Instagram“, tačiau kalbant apie rinkimus, socialiniai tinklai nėra pakankamai kūrybiškai išnaudojami.
„Kai pagalvoji apie rinkimus, dažniausiai iškyla politinių plakatų vaizdas miesto gatvėse, tačiau bandymų sudominti žmones rinkimais įtraukiant žaidimo detalių nėra daug. O tai gali paskatinti jaunimą prisijungti baluoti“, – svarstė T. Moška.
Būtent dėl žaidimo psichologijos panaudojimo vienas iš hakatono komisijos narių ir patikėjo projekto „Vote4Art“ potencialu.
„Projektas − įdomus ir jaunatviškas būdas įtraukti gyventojus balsuoti. Galbūt prie projekto prisijungs ir tas jaunimas, kuris gal dar neturi balsavimo teisės, bet norėdami dalyvauti piešinio kūrime paskatins tai padaryti savo tėvus ar senelius“, – vylėsi T. Moška.
Ugnė Karaliūnaitė
Parašykite komentarą